4 Haziran 2017 Pazar

TEKNOLOJİ STAJI (ARCH390)



3Ds Max 


Giriş 

İlk bölümde 3ds max programının 3 boyutlu tasarım ve görselleştirme programı olduğundan bahsedildi. Daha sonra bu programı nerelerde kullanabileceğimizi ve program sayesinde neler tasarlayıp neleri görselleştirebileceğimizi hızlı bir şekilde tanıttılar. Ara yüzü Rhinocerous’a benzediği için tanıdık olduğum bir ara yüze sahip ve bu da bana çok yardımcı olan bir etmen oldu.


1 Başlangıç 

Bu bölümde customize bölümü içindeki custom ve preferrences komutlarının nasıl kullanılacağını ve project folder kısmının nasıl işlediği hakkında bilgi verildi. Top, front, left ve perspective kısımlarını gösterdiler. Autocad’e sol üstten kolay ulaşım olması çok rahatlatıcı oldu. 


2 3ds Max Arayüzü 

Bu bölümde programda bir cismin nasıl tasarlanıp düzeltilebileceği, o cismin üzerinde move ve rotate komutlarının kulllanımı , display komutu ve grid-snap ayarları gösterildi. Ayrıca cismin görüntü açısının nasıl değiştirebiliceğimizi yani perspektiveden front bakış açısına geçiş gösterildi.




3 Nesneleri Değiştirme

Bu bölümde tool bölümü içindeki array komutunun nasıl işlediği, shift+drag komutu, clane pitions içinden intance kısmından bir cismi dublicate edileceği, layerların isim değiştirme görülme ve freeze mantıkları, bir cismi window şeklinde seçmeyi ve ayrı ayrı olan cisimler grouplama gösterildi. Küre yapmak gösterildi. Bu küre üzerinden başka şekillerin çıkarılabilmesi gösterildi. 


4 Cisimleri modifiye etmek

Bu bölümde bir cismin üzerinde moving pivot point komutu uygulanmasını, modifilter panelinin içinde bulunan birçok özellik gösterildi. Örneğin meshlerin oluşumu, onların başka bir cisimle trimlenmesi, cismin stretchlenmesi gibi modifilter panelinin içindeki komutlar gösterildi. İmport edilen bir fotoğrafın üzerinden extrude edilip yüzeyler oluşturularak da model yapılabileceğini öğrendim.


5 Spline Modelleme

Bu bölümde creat,shape,spline seçeneklerini izleyerek line çizme, bu oluşan çizgilerleri modifier panelinden lathe komutu ile surface haline çevirme, modelin çizgilerini oluşturmayı ve çizgi halindeki yazılar ile text halindeki yazıları render alıp üç boyutlu hale getirme gösterildi.


6 Çoklu yüzey modelleme

Bu bölümde oluşturulan surfacein üstüne jpeg haline bulunan bir planı project etme, daha sonra o jpeg üzerindeki çizgileri surface üzerinde oluşturma, daha sonrada elde edilen bu çizgiler ile planı üç boyutlu hale getirme gösterildi. Daha sonra boolean komutu kullanılarak oluştralan kaba model içindeki pencereler ve kapılar modellenerek daha detaylı hale getirildi.



7 Alt-nesne çokgeni düzenleme


Bu bölümde oluşturulan modelleri yüzeylerinde oynayarak farklı şekilllere dönüştürme, iki farklı modelin yüzeylerinin birbirlerine extrudelanarak yeni şekli olşulturulması ve akışkan olan model tiplerinin daha smooth olarak gözükmesi için weld komutu gösterildi.



8 Alt-boyutlu yüzey modellemesi

Bu bölümde tasarlamış olan bir modelin F4 tuşu ile farklı yüzeylere bölme ve daha sonra modifier panelinden bu yüzey sayılarının arttrıp azalatıp değiştirebileceğimiz , sonra oluşturalan modelin select invert komutu ile sadece seçilen yüzey haricindekilerin silinmesi ve oluşturlan bu modellerin exportlanması gösterildi.



9 Serbest form modellemesi 


Bu bölümde surface üzerinde freeform paneli içindeki push/pull komutu uygulanarak çeşitli çıkıntılar yapılabileceği, relax soften komutu ile de oluşturulan bu çıkıntıların deforme edilebileceği, paints options içindeki cap offset komutu çıkıntıları istediğimiz yükseklikte yapabilceğimiz gösterildi.farklı bir modelin oluşturulan çıkıntıların silüyeti şeklinde yada project eder gibi freeform panelinin içindeki grid panelini surface dödürerek seklinin değiştirilmesi gösterildi.



10 Hiyerarşiler


Bu bölümde çeşitli hierarşilere göre modelde bir takım değişiklikler yapma, öğrenmiş olduğumu pivot point komutu, gimbal komutu ile ve x,y,z, akslerına göre insan modelinin omzunu rotate etme ve insanın ideal boyutlarına göre göğüs, kol, bacak kısımlarının scale edilisi gösterildi.



11 Yerleşim ve kamera

Bu bölümde yapılmış olan modelin içinden görüntu alama ve standart panelinin içindeki target, free ve physcal komutları ile kameranın konumunu değişriebilceğimiz, perspektif kontrol panlindeki vernical ve horizontal ayarlarında yaptığımız değişiklerele kameranın açısının daha hassas bir şekilde değişebileceği gösterildi.


12 Kare animasyonları


Bu bölümde yapılan model için animasyon tasarımının nasıl yapılacağı gösterildi.
Ekranın sağ alt kösesinde bulunan time configration komutu ile açılan panelde videonun frameleri ile başlangıç ve bitiş saniyeleri ile oynanabileceği açılan timeline kameranın açısı ve konumu değiştikçe pointler atılacağı gösterildi.



13 Işıklandırma

Bu bölümde yapılan modelin ışıklandırmasını gösterildi. Photemethric panelindeki free light komutu tıklandığında açılan pencereye no dedikten sonra ışıgın konumu belirleneceği, sırasıyla modifier, general parameters, shadow yaparak ışığın yayılmasının kontrol edilebileceği, aynı panel içinde ışığın rengiyle onanabileceği gösterildi. Ayrıca sırasıyla renderin, expoler control, enviroment light komutlarını izleyerek güneş ışığının modele nasıl ve ne açıdan koyularak renderanın alanacağı gösterildi.


14 Materyalleri

Bu bölümde sağ üstteki material komutuna tıklanara açılan material editor penceresinde oluşturulan modele istenen materyalin verilebilineceği ayrıca sol üstteki compact material editor tuşuna tıklayarak daha kolay bir şekilde materyel ve renk atılabileceği gösterildi. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder