3Ds Max
Giriş
İlk bölümde 3ds max programının 3 boyutlu tasarım ve görselleştirme programı
olduğundan bahsedildi. Daha sonra bu programı nerelerde kullanabileceğimizi ve
program sayesinde neler tasarlayıp neleri görselleştirebileceğimizi hızlı bir
şekilde tanıttılar. Ara yüzü Rhinocerous’a benzediği için tanıdık olduğum bir
ara yüze sahip ve bu da bana çok yardımcı olan bir etmen oldu.
1 Başlangıç
Bu bölümde customize bölümü içindeki custom ve preferrences komutlarının nasıl
kullanılacağını ve project folder kısmının nasıl işlediği hakkında bilgi
verildi. Top, front, left ve perspective kısımlarını gösterdiler. Autocad’e sol
üstten kolay ulaşım olması çok rahatlatıcı oldu.
2 3ds Max Arayüzü
Bu bölümde programda bir cismin nasıl tasarlanıp düzeltilebileceği, o cismin üzerinde
move ve rotate komutlarının kulllanımı , display komutu ve grid-snap ayarları
gösterildi. Ayrıca cismin görüntü açısının nasıl değiştirebiliceğimizi yani
perspektiveden front bakış açısına geçiş gösterildi.
3 Nesneleri Değiştirme
Bu bölümde tool bölümü içindeki array komutunun nasıl işlediği, shift+drag
komutu, clane pitions içinden intance kısmından bir cismi dublicate edileceği,
layerların isim değiştirme görülme ve freeze mantıkları, bir cismi window
şeklinde seçmeyi ve ayrı ayrı olan cisimler grouplama gösterildi. Küre yapmak
gösterildi. Bu küre üzerinden başka şekillerin çıkarılabilmesi gösterildi.
4 Cisimleri modifiye etmek
Bu bölümde bir cismin üzerinde moving pivot point komutu uygulanmasını,
modifilter panelinin içinde bulunan birçok özellik gösterildi. Örneğin
meshlerin oluşumu, onların başka bir cisimle trimlenmesi, cismin stretchlenmesi
gibi modifilter panelinin içindeki komutlar gösterildi. İmport edilen bir
fotoğrafın üzerinden extrude edilip yüzeyler oluşturularak da model
yapılabileceğini öğrendim.
5 Spline Modelleme
Bu bölümde creat,shape,spline seçeneklerini izleyerek line çizme, bu oluşan
çizgilerleri modifier panelinden lathe komutu ile surface haline çevirme,
modelin çizgilerini oluşturmayı ve çizgi halindeki yazılar ile text halindeki
yazıları render alıp üç boyutlu hale getirme gösterildi.
6 Çoklu yüzey modelleme
Bu bölümde oluşturulan surfacein üstüne jpeg haline bulunan bir planı project
etme, daha sonra o jpeg üzerindeki çizgileri surface üzerinde oluşturma, daha
sonrada elde edilen bu çizgiler ile planı üç boyutlu hale getirme gösterildi.
Daha sonra boolean komutu kullanılarak oluştralan kaba model içindeki
pencereler ve kapılar modellenerek daha detaylı hale getirildi.
7 Alt-nesne çokgeni düzenleme
Bu bölümde oluşturulan modelleri yüzeylerinde oynayarak farklı şekilllere
dönüştürme, iki farklı modelin yüzeylerinin birbirlerine extrudelanarak yeni
şekli olşulturulması ve akışkan olan model tiplerinin daha smooth olarak
gözükmesi için weld komutu gösterildi.
8 Alt-boyutlu yüzey modellemesi
Bu bölümde tasarlamış olan bir modelin F4 tuşu ile farklı yüzeylere bölme ve
daha sonra modifier panelinden bu yüzey sayılarının arttrıp azalatıp değiştirebileceğimiz
, sonra oluşturalan modelin select invert komutu ile sadece seçilen yüzey
haricindekilerin silinmesi ve oluşturlan bu modellerin exportlanması
gösterildi.
9 Serbest form modellemesi
Bu bölümde surface üzerinde freeform paneli içindeki push/pull komutu
uygulanarak çeşitli çıkıntılar yapılabileceği, relax soften komutu ile de
oluşturulan bu çıkıntıların deforme edilebileceği, paints options içindeki cap
offset komutu çıkıntıları istediğimiz yükseklikte yapabilceğimiz
gösterildi.farklı bir modelin oluşturulan çıkıntıların silüyeti şeklinde yada
project eder gibi freeform panelinin içindeki grid panelini surface dödürerek
seklinin değiştirilmesi gösterildi.
10 Hiyerarşiler
Bu bölümde çeşitli hierarşilere göre
modelde bir takım değişiklikler yapma, öğrenmiş olduğumu pivot point komutu,
gimbal komutu ile ve x,y,z, akslerına göre insan modelinin omzunu rotate etme
ve insanın ideal boyutlarına göre göğüs, kol, bacak kısımlarının scale edilisi
gösterildi.
11 Yerleşim ve kamera
Bu bölümde yapılmış olan modelin içinden görüntu alama ve standart panelinin
içindeki target, free ve physcal komutları ile kameranın konumunu
değişriebilceğimiz, perspektif kontrol panlindeki vernical ve horizontal
ayarlarında yaptığımız değişiklerele kameranın açısının daha hassas bir şekilde
değişebileceği gösterildi.
12 Kare animasyonları
Bu bölümde yapılan model için animasyon tasarımının nasıl yapılacağı
gösterildi.
Ekranın sağ alt kösesinde bulunan time
configration komutu ile açılan panelde videonun frameleri ile başlangıç ve
bitiş saniyeleri ile oynanabileceği açılan timeline kameranın açısı ve konumu
değiştikçe pointler atılacağı gösterildi.
13 Işıklandırma
Bu bölümde yapılan modelin ışıklandırmasını gösterildi. Photemethric
panelindeki free light komutu tıklandığında açılan pencereye no dedikten sonra
ışıgın konumu belirleneceği, sırasıyla modifier, general parameters, shadow
yaparak ışığın yayılmasının kontrol edilebileceği, aynı panel içinde ışığın
rengiyle onanabileceği gösterildi. Ayrıca sırasıyla renderin, expoler control,
enviroment light komutlarını izleyerek güneş ışığının modele nasıl ve ne açıdan
koyularak renderanın alanacağı gösterildi.
14 Materyalleri
Bu bölümde sağ üstteki material komutuna tıklanara açılan material editor
penceresinde oluşturulan modele istenen materyalin verilebilineceği ayrıca sol
üstteki compact material editor tuşuna tıklayarak daha kolay bir şekilde
materyel ve renk atılabileceği gösterildi.



















Hiç yorum yok:
Yorum Gönder